1600km Alice Springs to Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu 1600km Alice Springs to Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu

1600km Alice Springs to Darwin

Blijf op de hoogte en volg Madelief

21 Juli 2014 | Australië, Darwin

18/07/2014
Terug van vorige tour, zelfde hostel terug in Alice Springs. Gelukkig een fijnere kamer en bed gekregen. 3persoonskamer.
19/07 tot 21/07/2014
3 volle dagen gereisd met een groep. Met een busje van 22man naar Darwin. Veel jongens deze keer en 2 nederlandse meiden (reisden niet samen).
Ja, 2x de groep kwijt geraakt: busje zette ons af bij een startpunt maar niet het eindpunt... No worries!
Onderweg veel gestopt bij benzinespomps, riviertje iedereen zwemmen (ik niet), een slang om mijn nek (foto's volgen nog), mini krokodil in het donker gezien, overdag 30graden zonnig, 's nachts vriespunt.
1e dag avondeten groentes met kangaroevlees (proeft als biefstuk, maar dan meer spek), kangaroestaart smerig... Geslapen alleen in een tent met swag-jas-handschoenen-sjaal-thermo-kouse-schoenen.
2e dag avondeten italiaans met groentes. Geslapen in een tent alleen wat warmer alleen thermo en slaapzak.
Tamme Walleby gezien/geaaid (kleine kangaroe).
Vanochtend een bootcruise gemaakt bij een Natuurpark Katherine Gorge. (Was erg prijzig, maargoed dat was het wel waard hele mooi foto's gemaakt).
Vandaag onderweg een grote bosbrand gezien, zo groot als een voetbalveld.. Vreselijk om te zien...

Mijn rugpijn eindelijk bijna over met dank aan spierenspul, oorontsteking is er nog.

Rond 18.00uur in een hostel weer aangekomen, morgenvroeg begint mijn volgende tour 3dagen Kakadu & Litchfield Nationale Parken, waarvan 2 nachten buiten op een camping slapen.

25e in de middag vliegen 4uur lang naar Sydney!!
Tot mijn volgende bericht, misschien 24e hier avond en anders pas 26juli.
Tot horens.

P.s. Darwin staat bekend om: krokodillen, 30graden, natuur, bosbranden.

  • 21 Juli 2014 - 11:56

    Floor:

    Klinkt goed wat je al mee heb gemaakt.

    Heel veel plezier in Darwin.
    Succes met je vlucht naar Sydney.



  • 21 Juli 2014 - 22:08

    Corina:

    Lieve Madelief,
    Wow wat maak je veel mee, elke dag wel wat nieuws. Super.
    Jakkes een slang om je nek, lijkt mij niet echt wat. Ben benieuwd naar de foto :)
    Veel plezier bij de volgende trips.
    Liefs, tante Corina.

  • 21 Juli 2014 - 23:06

    Eva:

    Madelief,

    Zo te lezen vermaak je je prima. En denk je goed aan jeElf? Genietze nog en wij genieten op afstand mee ;-)

    Groetjes, Eva

  • 22 Juli 2014 - 14:43

    (juf) Marlies :

    Lieve Madelief,

    Wat leuk om via je blog je reisverslagen te kunnen lezen.
    Ik kwam daarnet in de nieuwe Es je vader tegen en die vertelde dat je een blog bij houdt.
    Het was even zoeken maar via google heb ik je gevonden.
    Heerlijk om al die verhalen te lezen.Wat heb je al veel mee gemaakt!!!
    Sommige verhalen zin heel herkenbaar hoewel het voor mij alweer een tijd geleden is dat ik in Australie was.
    Grappig hoe je de smaak van Kangoeroevlees beschrijft. Ik vond het ook een beetje naar spek smaken ;-)
    Fijn dat het beter gaat met je rug!!

    Hier in Sleeuwijk alles goed hoor. De scholen zijn inmiddels dicht dus het is rustig in het dorp.
    Echt zomer, mooi weer met veel zon.
    Verder gaat alles z'n gangetje maar missen we je gezelligheid natuurlijk wel bij Albert Heijn ;-)

    Geniet nog maar daar down under en je weet het..... NO WORRIES!

    Dikke knuffel van Marlies

    P.s. ook de groeten van Jeroen en van Cor en Netty!!


  • 23 Juli 2014 - 08:49

    Oma:

    Hallo LIEVERD!
    Geweldig wat een afwisselende dagen. ook om de 3 dagen een andere slaapplek.
    Was zeker wel lekker alleen in een tentje te slapen. 2x de groep kwijt geraakt
    maar gelukkig weer gevonden. Ben erg benieuwd naar je foto's en je
    verhalen van je belevenissen.

    Fijn mee te genieten van je reis.

    Ben trots op je, dat je zo zelfstandig bent, zorg goed voor jezelf en luister
    ook goed naar je lichaam, dat doe je lees ik soms eerder terug met wandelen.

    Dag LIEVERD, Knuffel van je oma

  • 28 Juli 2014 - 15:00

    Tante Tny:

    Lieve Madelief,
    Wat jammer dat het zo gelopen is. Ik wens je veel sterkte en doe voorzichtig als je naar huis gaat.
    Veel liefs Tante Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Reisverslagen Aussie; Australië, Canada Mijn reis, mijn uitdaging, mijn ontdekking. Mijn avontuur.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11543

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Canada 2015

08 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Australië Mijn Droomreis

Landen bezocht: