Darwin Kakadu & Litchfield "3x is scheepsrecht" - Reisverslag uit Darwin, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu Darwin Kakadu & Litchfield "3x is scheepsrecht" - Reisverslag uit Darwin, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu

Darwin Kakadu & Litchfield "3x is scheepsrecht"

Blijf op de hoogte en volg Madelief

24 Juli 2014 | Australië, Darwin

De titel: Darwin Kakadu & Litchfield National parken "3x is scheepsrecht"

Twee weken in Aus, zijn voorbij gevlogen nog 4 weken te gaan.

Info: Rugpijn zo goed als weg, middenoorontsteking flink last:/(
Darwin: nooit regen, winter 30-40graden, zomer 40-55graden bij de evenaar.
Deze woorden ga ik gebruiken: krokodillen, camping, koude nachten rond vriespunt, slang, natuur, watervallen, mooi weer, rotsen, bergen, hobbel de hobbel rode weg.
- Reis mee met Madelief & haar avonturen -

22/07/2014
Om 06.30u vertrokken met 21pers busje inc tourgids en mijzelf 15man. 3 dagen naar National parken, 8 bekende mensen uit mijn vorige tour, 6 nieuwe mensen twee meiden (20jaar) 4man echtpaar. Veel gereden. Een boottocht gemaakt op Mary River Super gaaf: mooi natuur, krokodillen, bloem, vogels, roofvogel pakt zeeschildpad uit het water, natuur, dier-eet-dier. Zie foto's.
Lunch net als mijn vorige toers'
Naar gebergte gereden met aborignals tekeningen, rotsen gelopen ik niet halfuurtje achtergebleven. Groep kwam terug en bij iemand had een (slangachtige gebeten). We reden naar een ziekenhuis. Zij en haar vriendin gingen terug naar Darwin.
Avondeten: lamsvlees met groentes sla, tomaat ect...
Slapen op een camping: de weg ernaar toe Donker-hobbel de hobbel rode weg. Alleen slapen in een tent en mijn tent was 1,5meter afstand van een krokodil met rivier. Maar de krokodil lag 1,5m voor mijn tent uit het water, was donker!!

23/07/2014
06.30u opstaan (uurtje uitslapen:haha) 07.30u in het busje meisje opgehaald (niet was gebeten). Daarna veel kilometers rijden door Kakadu. Op een gesteente gebergte met rotsen omhoog lopen. Jaaaaaa, Madelief heeft het omhoog gelopen met hulp van de toergids. Heel mooi uitzicht, groep ging zwemmen, ik niet te riskant voor mijn been. Die moet ik sparen voor het duiken&snorkelen.
Daarna met de groep naar beneden lopen. Met 5man inc tourgids sterk mij geholpen. Twee man had ik genoeg, ik zei waar ze moesten staan voor de steun schouderklopje welverdiend.
Lunchen en naar een andere waterval. Rondgewandeld, groep mensen. Weer verder gereden met het busje richting een camping.
Avondeten: rijst met kip en groentes. Geslapen alleen in een mini tent.

Ik heb beide avonden weer naar de sterrenhemel met melkweg gekeken. En toen zag ik twee keer vallende sterren. In Alice Springs één, nu twee maakt 3x scheepsrecht. I make my wish.

24/07/2014
06.30u opstaan 08.00u vertrekken met busje naar Litchfield park. Watervallen, zo'n vier gezien. In twee daarvan ging de groep zwemmen Madelief niet, te riskant. En ik zag een slang van 2meter....
Lunchen hamburger en terug richting Darwin hetzelfde hostel 16.00u aangekomen.

De nachten waren best koud rond het vriespunt, overdag rond de 35graden.

Helaas moet ik vanaf morgen afscheid nemen met de 35graden. Ik vlieg om 15.00u aus tijd NL tijd=07.00u naar SYDNEY 15 tot 20graden.
Tot maandag 28juli tot 12.00uur ben ik op mail/blog/berichten/facebook/sms bereikbaar:))

Lees mee met mijn verhalen vanuit SYDNEY. 3dagen de stad.
Maandagmiddag begint mijn tour 19dagen naar Cairns.

P.s. Zie foto's

Tot gauw, dikke knuffel.



  • 24 Juli 2014 - 20:36

    Corina:

    Lieve Madelief,
    Wat een schitterende foto's. Jakkes, kon je wel slapen met een krokodil zo dicht naast je tent?
    Klinkt allemaal super wat je doet.
    Goede vlucht en dan weer veel plezier op de nieuwe locatie.
    xxx tante Corina.

  • 25 Juli 2014 - 10:57

    Marlies:

    Ha Madelief,
    Wat een spannende verhalen zeg; slangen en krokodillen.
    Pfff.


    Ik weet nog van toen ik in Australie was dat ik die sterrenhemel ook zo mooi vond.
    Lekker veel wensen doen hoor!! Dat mag tenslotte als je ze gezien hebt, die vallende sterren.

    Geniet nog van je mooie trip!!

    Groetjes, Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Reisverslagen Aussie; Australië, Canada Mijn reis, mijn uitdaging, mijn ontdekking. Mijn avontuur.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 11554

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Canada 2015

08 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Australië Mijn Droomreis

Landen bezocht: