Last day of Vancouver - Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Madelief - WaarBenJij.nu Last day of Vancouver - Whistler - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Madelief - WaarBenJij.nu

Last day of Vancouver - Whistler

Blijf op de hoogte en volg Madelief

03 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Last day of Vancouver - Dagtrip Whistler
In Nederland eerst mijzelf de vraag gesteld: 'Hoe kom ik naar Whistler en terug Vancouver in 1 dag?'
Veel informatie over gezocht en van een lotgenoot tips gekregen.
Tijdens de groepstour is de knoop doorgehakt en mijn trip naar Whistler geboekt. Dit wordt een mooie afsluiting van Vancouver.
3 aug Whistler
Whistler ligt 120 km in de noordelijke richting van Vancouver af.
Whistler is bekend van de Winter Olympische Spelen 2010

Een strak blauwe lucht, 27 graden dat beloofd een fantastische dag te worden.
Een shuttle busje kwam mij vanaf mijn hotel ophalen. In twee uur rijden was ik aangekomen op plaats van bestemming Whistler Village. Tickets ophalen, had ik gereserveerd en dan op naar de skiliften.

1e Gondel was naar de Whistler Mountain. Foto stop gemaakt. 2e Gondel Peak 2 Peak van Whistler Mountain naar Blackcomb Mountain.
Foto stop gemaakt en met de open skilift naar beneden raatsen Whistler Village. Heerlijk. Toen met dezelfde (open skilift) terug naar BM gegaan. Daar de Gondel met glazenbodem naar WM genomen. Bij WM op het hiking pad de rotsen dus steil naar beneden gelopen. Voor de volgende open skiliften naar de top van Whistler Bowl. Langs gletsjers, sneeuw en rotsen. Daar foto's gemaakt en terug met dezelfde lift.
Op het hiking pad steil omhoog gelopen naar WM. De Gondel teruggepakt naar Whistler Village. Tijd om opgehaald te worden door de shuttle bus naar Green Lake 3,5km verderop. Waarom?
Daar staat de waterzweefvliegtuig op mij te wachten. Een groep van 14 man stapte we in. Als je ooit in Canada bent en echt iets Canadian wilt beleven dan pak je de waterzweefvliegtuig. Één woord ongelofelijk geweldig, geland op Vancouver Harbour. Veel foto's en filmpjes van de dag gemaakt.

Ik heb mijn grootste uitdaging bedwongen. Ik kan wat bergjes op en af lopen. I did it, heerlijk de open skiliften en een prachtig genoten afsluiting van Vancouver gehad.
Ik kan geen zweef moment meer aan. Helaas morgen 3e keer op rij zweven/vliegen naar Toronto.
Verscheen gisteravond 3aug op tv het nieuws, een flinke tornado op Toronto langs geweest.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Vancouver

Canada 2015

Reisverslag Canada

Recente Reisverslagen:

07 Augustus 2015

Wist je dat? Eten

07 Augustus 2015

Wist je dat? Groepstour

07 Augustus 2015

Wist je dat? Tijdens Hotels

07 Augustus 2015

Wist je dat? Tijdens Vancouver

07 Augustus 2015

Last day of Canada
Madelief

Reisverslagen Aussie; Australië, Canada Mijn reis, mijn uitdaging, mijn ontdekking. Mijn avontuur.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 11656

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Canada 2015

08 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Australië Mijn Droomreis

Landen bezocht: