'No worries; in Alice Springs' - Reisverslag uit The Gap, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu 'No worries; in Alice Springs' - Reisverslag uit The Gap, Australië van Madelief - WaarBenJij.nu

'No worries; in Alice Springs'

Blijf op de hoogte en volg Madelief

18 Juli 2014 | Australië, The Gap

3dagen Alice Springs overleefd.
14/07/2014
Met Zuid-Koreaanse meiden Koreaans gegeten bij het hostel. Was een slecht bed, vroeg wakker.
15/07/2014
Mijn tour begon om 06.00u. Een bus van 24personen. En ja helemaal vol. Veel kilometers gereden (465). En veel gestopt. We hadden mooi weer zonnig geen wolk 25graden. Onderweg leeuwtje gezien en grootste roofvogel in aus (geen foto). Reden ook 2km op roodzandweg gaaf. Rijden naar AyerRock ja Uluru grote gesteente berg. De groep ging wandelen en ik bleef met 5 mensen achter. Wat deed ik? Ja, met wandelschoenen Uluru beklimmen. Ik kwam tot de helft, maar well done:D ook zonsondergang bekeken. Avond was slapen op een camping in een swag. Swag is slaapzak, met matras. Avondeten kangaroevlees (kangaroegehakt) met spaghetti. Heerlijk. Vuurtje en vroeg slapen 21.30u onder sterrenhemel melkweg.
16/07/2014
Goed geslapen, maar zooooo koud vriespunt. Opstaan 05.30u zonsopgang kijken wauw! Daarna met bus rijden naar Kata Tjuta. Rode gesteente rotsen. Mooi, maar kwart gelopen, je raad het al rotsen omhoog lopen 3,5u!! Ik ging alleen terug naar de bus met appels en mueslireep. Wel ik viel in slaap in de bus. Verder rijden en middag eten. Lunch zelfde als vorige tour fruit met brood:D
Veel gereden (300km). Op een camping in een tent geslapen vriespunt. Avond eten was rijst met groenten en kip. Vroeg slapen 21.45u
17/07/2014
Goed geslapen, opstaan 05.30u. Koud.. Met de bus rijden naar Kings Canyon. Rode gesteente ja, met rotsen. Groep na gevaarlijke weg omhoog 3,5u ik met nederlanders weg zonder rotsen uurtje wandelen. Goed te doen en was mooi. Daarna geslapen in de bus. Verder gereden zo'n (375km) terug naar Alice Springs. Zelfde hostel, maar nu slapen in een lux bed met 3persoonskamer.
Avondeten niet uiteten met hele grote groep. Ik pak een warme douche. (2dagen) niet gedouchte vanwege mijn kous en rugpijn was zo koud. Ik sliep in mijn gewone kleding met thermo dan. In de ochtend maar 15min voor ontbijt+omkleden.

Morgen 3dagen niet bereikbaar. Tour naar Darwin. Slapen bij een camping.

Met mij gaat het goed, oorontsteking bijna weg. Rugpijn wordt wat minder, maar heb veel pijn nog aan een zenuw! Rugzak helpt wat tegen mijn pijn.

Tot later, reis dus mee met dit lange verhaal:))

  • 18 Juli 2014 - 12:24

    Floor:

    Mooie belevenissen. Mooi dat geniet van je reis.
    Blij dat pijn wegtrekken.

    Veel plezier met rest van je tocht

  • 18 Juli 2014 - 16:51

    Tante Saskia:

    Dit klinkt (grotendeels) als genieten, Madelief! Benieuwd wat er naar en in Darwin te zien en te beleven is.

  • 19 Juli 2014 - 15:35

    Oma:

    Gelukkig dat je geniet en dat de pijn wegtrekt. Mooi de foto's, jij met de kameel, prachtig de regenbogen,
    kangeroe met kleintje. koala-beertje. Wat veel kilometers heb je al afgelegd.
    Prettig dat je wat bij kan tanken (door af en toe te slapen in de bus Daag Lieverd!.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Madelief

Reisverslagen Aussie; Australië, Canada Mijn reis, mijn uitdaging, mijn ontdekking. Mijn avontuur.

Actief sinds 16 Dec. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 11658

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 08 Augustus 2015

Canada 2015

08 Juli 2014 - 18 Augustus 2014

Australië Mijn Droomreis

Landen bezocht: